Hur man gör så att man kan mobil blogga!

Nu är jag hemma, efter att har varit på gymmet ätit och varit hos Eva och hämtat min moppe!
Min klass kompis Louise undra hur man mobil-bloggar! Det är faktiskt rätt svårt att förklara. Men jag tänkte göra mitt bästa här på bloggen!

Jag kan börja med att säga att jag går inte in på internet. Utan jag skickar ett helt vanligt sms och det kostar inget om du har gratis sms!  Men har du inte det, då kostar det som ett vanligt sms.
Jag kan också säga att du kan även skicka mms. Men då kostar det lika mycket som ett mms kostar i vanliga fall.

Sen kan jag till lägga. Är ni 2 personer som bloggar på en blogg? Då kan inte båda 2 mobilblogga. Utan ni får välja ut en som ska mobilblogga!
Det var lite kort info. Ni kör vi!


1.
Du trycker in dig på ''mitt konto'' sen trycker du på inställningar!

Nu har du kommit till inställningar. Ser du denna bilden! Där finns det en ruta där du skriver in ditt mobil nummer!
När du har gjort det klickar du på; Spara inställningar!

2. När du har tryck in på spara inställningar ska en ny sida komma upp som ser ut så här! Och nu ska det ha kommit ett sms till dig! I sms'et ska det stå en kod. Den koden ska du skriva i den rutan pilen pekar på. Sen trycker du enu en gång på; Spara inställningar!

Svårare än så är det inte, nu kan DU börja blogga från mobilen! Det är hur lätt som hälst!
Nummret ''mobilblogg nummret'' du skickar ditt inlägg till är 0730121163.
Så varje gång du ska mobilblogga skriv du in det nummret; 0730121163 och sms-inlägget skickas till din blogg!

Som sagt det är skit lätt!

Detta är som sagt första gången jag ger er hjälp över bloggen. Men jag hoppas att ni förstår. Ni får gärna kommentera om jag rör ihop det eller om det är bra!
Men hänger du inte med kan du gå in här;
http://designadinblogg.se/2010/march/mobilblogga-pa-blogg-esse.asp

essie. ♥

Kommentarer
Postat av: emma

herregud va bra! Det här har jag letat efter, du gjorde min dag!

2010-08-21 @ 15:43:53
URL: http://shlemma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men jag fattar inte, om alla skickar till 0730121163, hur kan då min text komma till min blogg? Om alla skickar till samma nummer menar jag? Jag förstår inte riktigt... :))

2010-10-18 @ 17:30:11
URL: http://claraofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0